One door closes, another one opens

Nu är det bestämt sen några veckor tillbaka att jag ska sluta rida Pysen. Jag har blivit för lång och tung, han är ju bara 112 cm så det är ganska litet och han tål inte så mycket, så jag har beslutat att sluta rida honom. Hans ägare har jag snackat med också och hon förstod vad jag menade, det är inte långt kvar på honom och då ska jag leta efter en annan att rida. Kommer definitivt att sakna honom, han är en riktigt fin ponny med ett hjärta av guld. På den korta tiden vi hade tillsammans kom vi långt, jag fick stopp på allt hans trams i ridningen när jag red honom, han blev riktigt fin i slutet och jag nådde mitt mål. Mitt mål var att få fram honom utan problem, komma över kombination utan stopp eller rivningar och klara bommar på marken. Allt hade vi svårt för ibörjan men i slutet fixade han allt utan problem. Det enda vi hade kvar var träning från marken.
Kommer sakna honom.
Va med alice hos hennes medis idag (:
kattis (ägaren) frågade om jag ville rida pysen (bilden)
o ja ba: JAAAA! haha
pysen var helt fantastisk átt rida försökte bocka en gång men det var en sån liten :P
jag o alice red först hagen och värmde upp lite, sen red vi på en skogsväg och asfalt o galopperade lite :D
o sen slutet hoppade jag lite på en stock
det va så jäkla kul!
ska KANSKE rida på fredag eller söndag igen, det beror på om han är ledig då :)
pysen va jätteliten!
han var nästan som en shettis, 112 cm i mank o 7 år 
Första gången jag träffade honom och red.
Senaste gången jag satt på honom.
 
Jag ska få komma ut och rida en sista gång och säga hejdå till honom, har bara inte hunnit än.
Den här ponnyn är guldvärd, lite mer träning så kommer han bli sjukt fin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0