Gårdagens ridpass

Jag red som sagt på Esset igår och det blev ett lagom hårt pass.
 
Jag började med att rida ut en stund och han kändes väldigt mjuk i båda sidorna och var väldigt pigg. Det blev mycket arbete med halter och skänkelvikning, han var väldigt samarbetsvillig och koncentrerad, han skyggade inte en enda gång heller! Sedan så red jag en stund i paddocken. Arbetade även där med skänkelvikning och mycket halter, så att jag skulle få kontroll på honom eftersom att han kan bli lite si och så när han blir när han inte riktigt får som han vill haha. Det gick finfint, i traven så gick han i en väldigt fin form! Galoppen blir bara bättre och bättre också, jättefina fattningar och ett bra tempo. Fina hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0