Gårdagens ridpass

Jag var som sagt och red på Esset igår, kom hem sent så jag hann inte blogga om det igår.
 
Anyway, direkt när jag kom dit så bytte jag om och la fram all ridutrustning. Efter det mockade jag både Essets och Pysens box. Jag hämtade sedan Esset och gjorde iordning honom, det blev dressyr och NH i hagen. Började med att gå runt lite på fyrkantspåret löst och övade på att han skulle gå lugnt bredvid mig och lyssna på mina signaler, han lyssnade kockrent och var hela tiden koncentrerad. Sedan så arbetade jag med att han ska kunna flytta sig för skänkel när jag ber om det, det gick hyfsat men eftersom att det var längesedan vi tränade NH så är det inte så konstigt. Efter det hoppade jag upp och red runt lite kravlöst på fyrkantspår och volter i alla gångarter, det gick himla bra och han var väldigt mjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0