Ridpasset

Kom hem från stallet för ett tag par timmar sedan (tidsinställt!) sedan, jag fick rida på lilla Ajax!
 
Blev väldigt taggad när jag såg att jag skulle rida honom, han är en väldigt svår ponny som man får rida mycket på. Det började med att vår lektion blev tjugo minuter försenad eftersom att en tjej i gruppen innan hade ramlat av och skadat nacken så ambulansen fick komma, lite läskigt faktiskt. Sedan när vi började rida så arbetade vi mycket med lösgörande övningar, Ajax var piggelin och inte så samarbetsvillig. När jag hade "hittat" honom och visste hur jag skulle göra så gick han hur fint som helst! Han var faktiskt väldigt stel i höger så jag fick jobba som attan med att han skulle lossna, och han blev väldigt mjuk i slutet. Hade ett väldigt fint tempo genom hela lektionen också, så det är jag glad för haha! Vill gärna rida honom nästa gång också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0