Pysen

 
Kom på att jag faktiskt inte har presenterat min lilla prins för er än!
 
Pysen är en liten B-ponny som är född -04. Pysen är en busig ponny som väldigt gärna gör som han själv vill och skiter helst i ryttaren om han fick bestämma. I början när jag red honom bockade, stegrade och skenade han men nu har vi blivit bättre tillsammans, fast problemet är att vi funkar bra när jag rider och jag litar på honom till 100% och galopperar utan tyglar utan problem men när det gäller samarbete från marken mellan skiter det sig mellan oss. Han går knappt att longera, han springer bara över en eller springer därifrån, han backar rakt på en och har inte så stor respekt för en på marken. För någon månad sen kom han på hur han kan komma undan och springa ifrån en när man tar in honom. Första gången han gjorde så mot mig sparkade han mig och sen dess är jag livrädd för att ta in honom. Jag har haft problem förut med små busiga ponnys som gör likadant så då kom minnena tillbaka. Men i lördags åkte jag ut dit och jag och hans ägare tog in honom tillsammans och hon hjälpte mig med olika knep om hur jag ska fixa honom vid intagning, känns lite bättre nu men ska kämpa på! Har bestämt mig för att ha mer arbete från marken nu, knyta band mellan oss och att han får respekt för mig från marken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0