Another Song


Another Song, även kallad Esset, är min medryttarhäst och har varit det sedan januari 2011. Han är ett halvblod på cirka 158 cm i mankhöjd och hans ålder är okänt. Han är brun med svart man och har ett stjärn i pannan.
 Essets temperament varierar, men oftast är han pigg och kan vara het. I dressyren kan han bli hur fin som helst, om man hittar ''knapparna''. Vi har precis börjat grunderna i hoppning, att han inte ska vara rädd för bommar och att han ska kunna gå över utan att tro att de ska bitas. Jag tror absolut att vi kan komma in på hoppningen mer när han har vant sig vid allt. I dressyren gör han alltid sitt bästa, men när han tycker att det ''tar emot'' för honom så kan han börja studsa och småstegra lite. Dock har det betéendet minskat.
Jag vet tyvärr inte alls mycket om hans lite tidigare historia, dock bara att det har hänt olyckor relaterade till människan, vilket har lett till att han inte har litat på alla till 100 %. Det är det jag använder NH:n till, för att komma varandra närmare, och det känner jag att vi har gjort. Vi litar på varandra mer nu än någonsin förr, och vi vågar mer tillsammans. I början vågade jag knappt trava, för att jag var så rädd att han skulle skena iväg, eftersom att han då är väldigt pigg. Nu kan vi tillsammans gå i alla gångarter vare sig det är i träns och sadel eller barbacka med grimma, och vi fortsätter, ända upp till vårat mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0