Hiss & diss - ridhjälmar

 
Dagens hiss går till ridhjälmen Wellington Classic från Charles Owen. Jag tycker att designen är stilren och i helhet är den väldigt fin, me like! Det cremefärgade kombinerat med svart tycker jag om, det gör att hjälmen inte blir allt för tråkig. Jag tycker även det är stiligt med rosett där bak. Jag har hört att hjälmen ska ha bra kvalité och att den är väldigt bekväm, så det är ett plus! För en sådan hjälm får du betala ungefär 2000:-, vilket jag tycker är ett okej pris. I vilket fall så är den väldigt läcker!
Dagens diss går till ridhjälmen Hi Tech från CRW (Hööks). Jag tycker att hjälmen inte är alls fin i helhet. Det röda spännet förstör väldigt mycket i mina ögon, tycker att det får hjälmen att se gräslig ut även om det är väldigt litet. När jag ser hjälmen så får jag någon sorts rymdkänsla faktiskt, och ventilationerna sitter på helt fel ställe enligt mig. Jag har testat en sådan i butik och tycker att den är hyfsat bekväm, men den passar inte riktigt mitt huvud. Du får betala 274:- för en sådan (ord. pris 549:-), ett superbra pris på en ridhjälm!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0