Dagens ridpass

Jag och mamma är nu på väg hem till Stockholm igen. Det har varit fem otroligt trevliga och mysiga dagar, skulle kunna stanna två veckor till! Jag kommer nog sakna Rökkis väldigt mycket...
 
Anyway, tidigare idag hoppade jag barbacka med henne på ridbanan. I början så red vi över bommar på volterna, hon var lite osäker och inte riktigt framme vid skänkeln, men efter ett tag så gick hon klockrent över dem. Sedan började vi hoppa över ett sockerbitshinder på var långsida, ett kryss och ett räcke. Det gick helt okej, hon är väldigt osäker på avstånden villet ledde till att hon rev två gånger. Efter ett tag när jag fick fram henne ordentligt så hoppade hon jättefint. Som jag har nämnt innan så har hon väldigt svårt att fatta galopp, men idag kunde jag få igång henne i galopp när och var jag ville. Hon skenade en gång också haha, hon blev rädd för något i skogen. Jag är nöjd över ridpasset med tanke på att hon är väldigt osäker inom hoppningen och jag aldrig har hoppat henne förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0