Dagens ridpass

Jag kom hem från stallet för några timmar sedan. Det är otroligt mysigt att bli mött av en gnäggande Esset i hagen, lycka! När jag såg honom i hagen så lade jag märke till att han har tappat jättemycket muskler, speciellt på halsen och bogen, dock är det inte så konstigt med tanke på att han inte ridits så mycket. Nu blir det att bygga upp musklerna igen så att han blir sådär fin i kroppen som han var i början av sommaren. Anyway, jag red som sagt ut och det blev en väldigt lugn ridtur. Esset var pigg och glad som vanligt, han gjorde ett par "glädjesprång" i traven då och då haha! Vi skrittade länge på en liten slinga och sedan travade vi på en sträcka ett par gånger. Det gick riktigt bra faktiskt, han studsade inte alls och blev aldrig okontrollerbar, han kändes väldigt fin i munnen också. Han tog mina hjälper fint och var känslig i munnen och för skänkeln, efter en stund blev han väldigt fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0