Dagens ridpass

Idag så fick jag rida på fina Gipsy Carol! Jag blev väldigt taggad när jag såg att jag skulle ha henne, hon är en ponny som inte går som en klocka av sig själv utan man måste jobba väldigt mycket med henne. I början av ridlektionen så red vi ut en sväng och klättrade lite, Gipsy kändes lite stum i munnen just då. Jag började jobba med mycket halvhalter och sedan gav hon efter och blev något känsligare. Vi red sedan tillbaka till paddocken och vi började att trava igång hästarna lite individuellt, Gipsy var känslig för skänkeln och hon blev väldigt fin i munnen efter ett tag. Sedan började vi att arbeta med volter och bågar, både stora och små. Hon blev lite passiv och ville inte riktigt lyssna på mig, men efter ett tag när jag slappnade av mer och använde väldigt mycket skänkel så blev hon väldigt fin i formen. Vi arbetade också med skänkelvikning på bågarna och även där blev hon lite passiv. Efter en stunds arbete så blev hon väldigt fin och lyssnade klockrent på mina hjälper. I galopparbetet var hon också jättefin, bra fattningar och fint tempo. Jag är väldigt nöjd över ridpasset, hon är så otroligt fin den där ponnyn, en av de finaste! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0