Dagens ridpass

Jag kom hem från stallet för en stund sedan, jag fick rida på Gipsy igen som jag tidigare hoppats på! Vi började med att skritta fram en stund ute och hon kändes något stark. Jag arbetade mycket med halvhalter så att hon skulle bli mer avslappnad när vi sedan skulle rida i ridhuset. Det blev mycket övergångar och fattningar och Gipsy var väldigt lyhörd och blev väldigt fin efter en stund. Jag fick arbeta sjukt mycket med innerskänkeln för att hon skulle forma sig ordentligt, hon är en ponny man måste arbeta mycket med för att hon ska visa sin allra bästa sida. I galoppfattningarna var hon lite hetsig och sedan när jag blev tydligare med hjälperna så gick det väldigt bra! I slutet arbetade vi med serpentiner och även där gick hon klockrent, jag är väldigt nöjd över ridpasset!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0